Ocena użytkownikóww: ***** / 3
Nadesłany przez Jakub Konieczny, 07 kwietnia 2011 01:03
Kod przedstawiony poniżej przedstawia główną część rozwiązania problemu.
Pobierz pełne rozwiązanie.punkty_1_py.py:
#!/usr/bin/python
# -*- coding: utf-8 -*-
#współliniowość trzech punktów
#www.algorytm.org
class Punkt: #definicja klasy Punkt
def __init__(self):
self.x=0.0
self.y=0.0
def det(a,b,c): #zwraca wyznacznik z trzech punktów
d= a.x*b.y + b.x*c.y + b.x*a.y #elementy dodatnie
d-=a.x*c.y + b.x*a.y + c.x*b.y #elementy ujemne
return d
a=Punkt()
c=Punkt()
b=Punkt()
print("podaj x1")
a.x=float(input())
print("podaj y1")
a.y=float(input())
print("podaj x2")
b.x=float(input())
print("podaj y2")
b.y=float(input())
print("podaj x3")
c.x=float(input())
print("podaj y3")
c.y=float(input())
if det(a,b,c)==0:
print("Punkty są współliniowe")
else:
print("Punkty nie są współliniowe")