Ocena użytkownikóww: ***** / 2
Nadesłany przez Michał Knasiecki, 03 sierpnia 2005 01:00
Kod przedstawiony poniżej przedstawia główną część rozwiązania problemu.
Pobierz pełne rozwiązanie.Jeżeli nie odpowiada Ci sposób formatowania kodu przez autora skorzystaj z pretty printer'a i dostosuj go automatycznie do siebie.
Punkty/Unit1.pas:
//Program został pobrany ze strony www.algorytm.org
//Opracował Michał Knasiecki
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
StdCtrls;
type
TForm1 = class(TForm)
Label1: TLabel;
Label2: TLabel;
Edit1: TEdit;
Label3: TLabel;
Edit2: TEdit;
Label4: TLabel;
Label5: TLabel;
Edit3: TEdit;
Label6: TLabel;
Edit4: TEdit;
Label7: TLabel;
Label8: TLabel;
Edit5: TEdit;
Label9: TLabel;
Edit6: TEdit;
Label10: TLabel;
Button1: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
type wsp=record //Współrzędne
x,y:byte;
end;
var
Form1: TForm1;
implementation
{$R *.DFM}
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var a,b,c:wsp; //punkty
det:integer; //wyznacznik macierzy
begin
//Pobieranie współrzędnych
a.x:=strtoint(edit1.text);
a.y:=strtoint(edit2.text);
b.x:=strtoint(edit3.text);
b.y:=strtoint(edit4.text);
c.x:=strtoint(edit5.text);
c.y:=strtoint(edit6.text);
//Obliczanie wyznacznika macierzy shcematem Sarrusa wg. uproszczonego wzoru
//det= x1y2 + x2y3 + x3y1 - x3y2 - x1y3 - x2y1
det:=a.x*b.y+b.x*c.y+c.x*a.y-c.x*b.y-a.x*c.y-b.x*a.y;
if det>0 then showmessage('Punkt c leży po lewej stronie wektora a->b')
else if det<0 then showmessage('Punkt c leży po prawej stronie wektora a->b')
else showmessage('Punkty a, b, c leżą na jednej prostej');
end;
end.