algorytm.org

Implementacja w JavaScript



Baza Wiedzy
wersja offline serwisu przeznaczona na urządzenia z systemem Android
Darowizny
darowiznaWspomóż rozwój serwisu
Nagłówki RSS
Artykuły
Implementacje
Komentarze
Forum
Bookmarki






Sonda
Implementacji w jakim języku programowania poszukujesz?

Zmiana wielkości obrazu - Najbliższe sąsiedztwo - Implementacja w JavaScript
Ocena użytkownikóww: *****  / 0
SłabyŚwietny
Nadesłany przez Tomasz Lubiński, 07 grudnia 2011 21:01
Kod przedstawiony poniżej przedstawia główną część rozwiązania problemu.
Pobierz pełne rozwiązanie.

Jeżeli nie odpowiada Ci sposób formatowania kodu przez autora skorzystaj z pretty printer'a i dostosuj go automatycznie do siebie.

nn.js:
//Najblizsze sasiedztwo
//(c) 2011 by Tomasz Lubinski
//www.algorytm.org

/* Data of the image */
var imageData;
var width;
var height;

/* Neirest neighbour algorithm */
function neirest_neighbour(scaleX, scaleY)
{
	var canvas = document.getElementById("canvas");
	var ctx = canvas.getContext("2d");

	// set new size
	canvas.width = width * scaleX / 100.0;
	canvas.height = height * scaleY / 100.0;
	
	// perform neirest neighbour algorithm
	var ratiox = (width*1.0)/(canvas.width*1.0);
	var ratioy = (height*1.0)/(canvas.height*1.0);
	var newImageData = ctx.createImageData(canvas.width, canvas.height);
	for (var i=0; i<canvas.height; i++)
	{
		for (var j=0; j<canvas.width; j++)
		{
			var indexSrc = (Math.floor(i*ratioy)*width+Math.floor(j*ratiox))*4;
			var indexDst = (i*canvas.width+j)*4;
			newImageData.data[indexDst+0] = imageData.data[indexSrc+0];
			newImageData.data[indexDst+1] = imageData.data[indexSrc+1];
			newImageData.data[indexDst+2] = imageData.data[indexSrc+2];
			newImageData.data[indexDst+3] = imageData.data[indexSrc+3];
		}
	}
	
	// copy the image data back onto the canvas
	ctx.putImageData(newImageData, 0, 0);	
}

/* load image pointed by param_file to canvas */
function loadImage(imgSrc) 
{
	var canvas = document.getElementById("canvas");
	var ctx = canvas.getContext("2d");
	
	// add file:// if user specified local path
	if (imgSrc.indexOf("//") == -1 && imgSrc.indexOf(".") != 0) 
	{
		imgSrc = "file:///" + imgSrc;
	}
	
	// load file into canvas
	var img = new Image();
  	img.onload = function(){
		width = img.width;
		height = img.height;
 		canvas.width = width;
  		canvas.height = height;
    		ctx.drawImage(img,0,0);
		// get image data
		try 
		{
    			imageData = ctx.getImageData(0, 0, width, height);
  		} catch(e) 
  		{
  			netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalBrowserRead");
  			imageData = ctx.getImageData(0, 0, width, height);
  		}
  	}
  	img.src = imgSrc;
}
Dodaj komentarz