algorytm.org

Implementacja w C/C++



Baza Wiedzy
wersja offline serwisu przeznaczona na urządzenia z systemem Android
Darowizny
darowiznaWspomóż rozwój serwisu
Nagłówki RSS
Artykuły
Implementacje
Komentarze
Forum
Bookmarki






Sonda
Implementacji w jakim języku programowania poszukujesz?

Anaglify - tworzenie obrazów 3D - Implementacja w C/C++
Ocena użytkownikóww: *****  / 8
SłabyŚwietny
Nadesłany przez Tomasz Lubiński, 24 lutego 2009 01:00
Kod przedstawiony poniżej przedstawia główną część rozwiązania problemu.
Pobierz pełne rozwiązanie.

Jeżeli nie odpowiada Ci sposób formatowania kodu przez autora skorzystaj z pretty printer'a i dostosuj go automatycznie do siebie.

3D Anaglify - C++/anaglyph.cpp:
//---------------------------------------------------------------------------
// Anaglify - tworzenie obrazow 3D
// www.algorytm.org
// (c) 2009 by Tomasz Lubinski

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop

#include "anaglyph.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------

void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
   int lr, lg, lb;
   int rr, rg, rb;
   int r, g, b;
   Byte *lP, *rP, *lrP, *rrP, *P;
   int i, j;

   left->Picture->Bitmap->PixelFormat = pf32bit;
   right->Picture->Bitmap->PixelFormat = pf32bit;

   left_result->Canvas->Rectangle(0, 0, left_result->Width, left_result->Height);
   left_result->Picture->Bitmap->PixelFormat = pf32bit;

   right_result->Canvas->Rectangle(0, 0, right_result->Width, right_result->Height);
   right_result->Picture->Bitmap->PixelFormat = pf32bit;

   result->Canvas->Rectangle(0, 0, result->Width, result->Height);
   result->Picture->Bitmap->PixelFormat = pf32bit;

   for (int i=0; i<left->Picture->Bitmap->Height; i++)
   {
      lP = (Byte *)left->Picture->Bitmap->ScanLine[i];
      rP = (Byte *)right->Picture->Bitmap->ScanLine[i];
      lrP = (Byte *)left_result->Picture->Bitmap->ScanLine[i];
      rrP = (Byte *)right_result->Picture->Bitmap->ScanLine[i];
      P =  (Byte *)result->Picture->Bitmap->ScanLine[i];
      for (int j=0; j<left->Picture->Bitmap->Width; j++)
      {
         /* get RGB from left eye */
         lb = *lP;  *lP++;
         lg = *lP;  *lP++;
         lr = *lP;  *lP++; *lP++;

         /* get RGB from right eye */
         rb = *rP;  *rP++;
         rg = *rP;  *rP++;
         rr = *rP;  *rP++; *rP++;

         if (method_mono->Checked)
         {
            r = (int)((double)lr*0.299+(double)lg*0.587+(double)lb*0.114);
            g = (int)((double)rr*0.299+(double)rg*0.587+(double)rb*0.114);
            b = (int)((double)rr*0.299+(double)rg*0.587+(double)rb*0.114);
         }
         else if (method_ps->Checked)
         {
            r = lr;
            g = rg;
            b = rb;
         }
         else if (method_psM->Checked)
         {
            r = (int)((double)lr*0.299+(double)lg*0.587+(double)lb*0.114);;
            g = rg;
            b = rb;
         }
         else
         {
            r = (int)(0.456100*(double)lr +
                      0.500484*(double)lg +
                      0.176381*(double)lb -
                      0.0434706*(double)rr -
                      0.0879388*(double)rg -
                      0.00155529*(double)rb);
	   if (r > 255) r = 255;
           else if (r < 0)  r = 0;

 	   g = (int)(-0.0400822*(double)lr -
                      0.0378246*(double)lg -
                      0.0157589*(double)lb +
                      0.378476*(double)rr +
                      0.73364*(double)rg -
                      0.0184503*(double)rb);
	   if (g > 255) g = 255;
           else if (g < 0)  g = 0;

 	   b = (int)(-0.0152161*(double)lr -
                      0.0205971*(double)lg -
                      0.00546856*(double)lb -
                      0.0721527*(double)rr -
                      0.112961*(double)rg +
                      1.2264*(double)rb);
	   if (b > 255) b = 255;
           else if (b < 0)  b = 0;
         }

         /* show result for left eye */
         *lrP = 0;  lrP++;
         *lrP = 0;  lrP++;
         *lrP = r;  lrP++;  lrP++;

         /* show result for right eye */
         *rrP = b;  rrP++;
         *rrP = g;  rrP++;
         *rrP = 0;  rrP++;  rrP++;

         /* show result for both eyes */
         *P = b;  P++;
         *P = g;  P++;
         *P = r;  P++;  P++;
      }
   }
}
//---------------------------------------------------------------------------

Dodaj komentarz