algorytm.org

Model RGB

Baza Wiedzy
wersja offline serwisu przeznaczona na urządzenia z systemem Android
Darowizny
darowiznaWspomóż rozwój serwisu
Nagłówki RSS
Artykuły
Implementacje
Komentarze
Forum
Bookmarki






Sonda
Implementacji w jakim języku programowania poszukujesz?

Model RGB
Ocena użytkowników:***** / 11
SłabyŚwietny 
Wpisany przez Tomasz Lubiński, 05 listopada 2007 21:41

Model RGB jest modelem barw opartym na właściwości odbiorczych ludzkiego oka. Bazuje on na spostrzeżeniu, iż praktycznie wszystkie rozróżniane przez oko kolory uzyskać można mieszając ze sobą w odpowiednich proporcjach trzy barwy podstawowe. Od angielskich nazw tych trzech barw podstawowych model wziął swoją nazwę. Są to: czerwony R (ang. red), zielony G (ang. green) oraz niebieski B (ang. blue). Jest on tak zwanym modelem addytywnym gdyż polega on na mieszaniu światła - większe wartości poszczególnych składowych oznaczają większą intensywność światła o danej barwie. W oparciu o ten model działają kineskopy, oraz monitory LCD.
Kolory w tym modelu zapisywane są poprzez podanie intensywności trzech barw składowych (r, g, b). W zależności od reprezentacji składowe te przyjmują najczęściej wartości zmiennoprzecinkowe od 0 do 1, bądź wartości całkowite od 0 do 255. W naszych rozważaniach przyjmiemy tą pierwszą reprezentację.
Model ten reprezentowany jest przez sześcian. Poszczególne wymiary tego sześcianu odpowiadają składowym: R, G oraz B.
Model RGB

Barwę czarną reprezentuje punkt, w którym intensywność wszystkich składowych wynosi 0, a więc (0, 0, 0). Gdy zmieszamy wszystkie barwy składowe w maksymalnych ilościach, wówczas otrzymamy barwę białą, taki punkt to (1, 1, 1). Wszystkie pośrednie barwy, w których wszystkie składowe mają tą samą intensywność to szarości. Można zauważyć że jeżeli k1 < k2 to wówczas kolor szary zdefiniowany jako (k1, k1, k1) będzie ciemniejszy niż szarość zdefiniowana jako (k2, k2, k2).

Implementacje
AutorJęzyk
programowania
KomentarzOtwórzPobierzOcena
Tomasz LubińskiC/C++Borland Builder 6
.cpp
.cpp
***** / 1
Tomasz LubińskiDelphi/PascalBorland Delphi 5
.pas
.pas
***** / 1
 
Dodaj własną implementację tego algorytmu
  • Zaloguj się na stronie
Plik:
Język
programowania:
Komentarz:
  By móc dodać implementacje zaloguj się na stronie

Poprawiony: 13 kwietnia 2017 14:13
Komentarze
photo
0 # adn 2011-04-11 10:52
Te strzałki przy rysunkach nie powinny być w tą samą stronę. To trochę dezorientujące.
I powinno być chyba "k1
Odpowiedz | Odpowiedz z cytatem | Cytować
Dodaj komentarz