algorytm.org

Algorytm Shiau-Fan'a (4-komórkowy)



Baza Wiedzy
wersja offline serwisu przeznaczona na urządzenia z systemem Android
Darowizny
darowiznaWspomóż rozwój serwisu
Nagłówki RSS
Artykuły
Implementacje
Komentarze
Forum
Bookmarki






Sonda
Implementacji w jakim języku programowania poszukujesz?

Algorytm Shiau-Fan'a (4-komórkowy)
Ocena użytkowników:***** / 1
SłabyŚwietny 
Wpisany przez Tomasz Lubiński, 04 sierpnia 2009 22:31

Algorytm ten wykorzystywany jest w tak zwanej aproksymacji półtonowej, czyli wówczas gdy obraz o większej liczbie odcieni szarości (ewentualnie barw) musimy przekształcić w obraz czarno - biały. Metoda ta jest wykorzystywana również do redukcji liczby odcieni szarości lub kolorów. Jest to algorytm działający w oparciu o zasadę rozpraszania błędu (ang. dithering, error diffusion), który powstaje na skutek zmniejszania liczby kolorów. Metoda ta różni się od pozostałych algorytmów dithering'u tym, że błąd nie jest przekazywany do komórek będących poniżej, po prawej stronie od aktualnie przetwarzanego piksla. Ma to na celu powstrzymanie nadmiernego przekazywania błędu w prawym kierunku (piksle przetwarzane są kolejnymi wierszami od lewej do prawej). Jest to wersja algorytmu, która przekazuje bład do 4 sąsiednich komórek. Istnieje również wersja, która przekazuje błąd do 5 komórek. Algorytm ten działa identycznie jak algorytm Floyd'a-Steinberg'a lecz o ile w przypadku Floyd'a-Steinberg'a tablica rozpraszania błędów wyglądała następująco:
 *7/16
3/165/161/16
to lla metody Shiau-Fan'a (4-komórkowa) tablica rozpraszania błędu wygląda tak:
  *4/8
1/81/82/8 
* oznacza aktualnie rozważaną próbkę..

Wynik działania algorytmu:

Obraz oryginalnyPrzekształcanie zwykłe - progoweAlgorytm Shiau-Fan'a (4-komórkowy)
Obraz oryginalnyPrzekształcanie zwykłe - progoweShiau-Fan (4-komórkowy)


Przykład w JavaScript:

Ustaw ścieżkę do pliku (lub pozostaw tą domyślną), wczytaj plik a następnie użyj przycisku "Algorytm Shiau-Fan'a (4-komórkowy)" by sprawdzić działanie metody.
Ze względu na zabezpieczenia w przeglądarkach, skrypt otwiera wyłącznie pliki graficzne w obrębie naszego serwisu, np:
http://www.algorytm.org/images/stories/po/anaglif_lewy.jpg
http://www.algorytm.org/images/stories/po/orig.gif
http://www.algorytm.org/images/stories/mb/hsv.jpg

Plik:

Implementacje
AutorJęzyk
programowania
KomentarzOtwórzPobierzOcena
Tomasz LubińskiC#Microsoft Visual Studio 2010
.cs
.cs
***** / 0
Tomasz LubińskiC/C++Borland Builder 6
.cpp
.cpp
***** / 1
Tomasz LubińskiDelphi/PascalBorland Delphi 5
.pas
.pas
***** / 1
Tomasz LubińskiJavaScriptFirefox 3.0+, Safari 3.0+, Chrome 3.0+, Opera 9.5+, IE 9.0+
.js
.js
***** / 0
 
Dodaj własną implementację tego algorytmu
  • Zaloguj się na stronie
Plik:
Język
programowania:
Komentarz:
  By móc dodać implementacje zaloguj się na stronie

Poprawiony: 30 lipca 2012 19:37
Dodaj komentarz