algorytm.org

Drapieżny Ptak

Baza Wiedzy
wersja offline serwisu przeznaczona na urządzenia z systemem Android
Darowizny
darowiznaWspomóż rozwój serwisu
Nagłówki RSS
Artykuły
Implementacje
Komentarze
Forum
Bookmarki






Sonda
Implementacji w jakim języku programowania poszukujesz?

Drapieżny Ptak
Ocena użytkowników:***** / 1
SłabyŚwietny 
Wpisany przez Tomasz Lubiński, 22 lipca 2009 14:44

Podobnie jak w przypadku innych fraktali również dla Płonącego Statku definiuje się zbiory wyższych rzędów. Zbiór o jeden stopień wyższy od Płonącego Statku nazywa się Drapieżny Ptak (ang. Bird of prey). Kolejne, wyższe rzędy nie mają nadanych nazw. Proces generowania przybliżeń takich zbiorów przebiega identycznie jak w przypadku zbioru Płonącego Statku zmienia się jedynie stopień potęgi użytej we wzorze na ciąg.

Poniżej znajdują się definicje zbiorów wraz z ich reprezentacją graficzną (do kolorowania użyto skali logarytmicznej):

  • Płonący statek
    z_0 = 0\\\\ z_{n+1} = ( | \Re(z_n) | + i | \Im(z_n) | )^2 + p
    Płonący Statek


  • Drapieżny Ptak
    z_0 = 0\\\\ z_{n+1} = ( | \Re(z_n) | + i | \Im(z_n) | )^3 + p
    Drapieżny Ptak


  • Quadratur
    z_0 = 0\\\\ z_{n+1} = ( | \Re(z_n) | + i | \Im(z_n) | )^4 + p
    Drapieżny Ptak Quadratur


  • Penta
    z_0 = 0\\\\ z_{n+1} = ( | \Re(z_n) | + i | \Im(z_n) | )^5 + p
    Drapieżny Ptak Penta


  • Hexa
    z_0 = 0\\\\ z_{n+1} = ( | \Re(z_n) | + i | \Im(z_n) | )^6 + p
    Drapieżny Ptak Hexa


  • Hepta
    z_0 = 0\\\\ z_{n+1} = ( | \Re(z_n) | + i | \Im(z_n) | )^7 + p
    Drapieżny Ptak Hepta


  • ...


Przypomnijmy jeszcze działania na liczbach zespolonych jakie będziemy potrzebować podczas obliczeń. Liczba zespolona z składa się z częsci rzeczywistej zr oraz częsci urojonej zi, czyli
z = z_{r} + iz_{i}
Mnożenie definiujemy następująco:
a * b = (a_r*b_r - a_i*b_i) + i(a_r*b_i + a_i*b_r)
Dodawanie definiujemy następująco:
a + b = (a_r + b_r) + i(a_i + b_i)
Moduł z liczby zespolonej definiujemy następująco:
|z|=\sqrt{z_{r}^{2}+z_{i}^{2}}
dlatego też w praktyce warunek |z| < 2 zastępuje się równoważną nierównością
z_{r}^{2}+z_{i}^{2} < 4
Pozbywamy się tutaj czasochłonnego obliczania pierwiastka kwadratowego.


Przykład w JavaScript:

Zaznaczając obszar uzyskasz jego powiększony obraz. Kliknięcie prawym klawiszem (bądź dotknięcie dwoma palcami na urządzeniach z ekranem dotykowym) spowoduje powtórne pokazanie całego zbioru.

Rząd zbioru:

Implementacje
AutorJęzyk
programowania
KomentarzOtwórzPobierzOcena
Tomasz LubińskiC#MS Visual Studio .net
.cs
.cs
***** / 1
Tomasz LubińskiC/C++Borland Builder 6
.cpp
.cpp
***** / 1
Tomasz LubińskiDelphi/PascalBorland Delphi 5
.pas
.pas
***** / 1
Tomasz LubińskiJavaScriptFirefox 3.0+, Safari 3.0+, Chrome 3.0+, Opera 9.5+, IE 9.0+
.js
.js
***** / 0
 
Dodaj własną implementację tego algorytmu
  • Zaloguj się na stronie
Plik:
Język
programowania:
Komentarz:
  By móc dodać implementacje zaloguj się na stronie

Poprawiony: 27 sierpnia 2012 18:41
Dodaj komentarz